Omdat solidair zijn niets (of toch bijna niets) kost

Help mensen in nood samen met Dokters van de Wereld en Multipharma

In België leven naar schatting zo’n 50.000 mensen op straat of in slechte leefomstandigheden. Gezondheidszorg en een goede hygiëne zijn vaak een luxe die ze zich niet kunnen veroorloven.

Multipharma is al vele jaren solidair met Dokters van de Wereld en dat is niet toevallig, want samen delen we dezelfde missie: gezondheidszorg toegankelijk maken voor iedereen. Via allerlei acties en projecten proberen we mee het verschil te maken voor de meest kwetsbaren.

Daarom organiseert Multipharma samen met Dokters van de Wereld tijdens de feestperiode opnieuw een speciale solidariteitsactie, waarbij patiënten bij Multipharma andere, kansarme patiënten kunnen helpen. ​ Want solidair zijn kost niets of toch bijna niets.

Van 11 december 2023 tot 14 januari 2024 kan je in alle Multipharma-apotheken en op ​ www.multipharma.be ​ een gift doen van 1 euro (of meer). ​ Hiermee schenk je heel concreet hygiëneproducten aan een persoon in nood. Want een goede hygiëne is een basisrecht.

Kies dit jaar voor een écht impactvol cadeau

Wil je dit jaar iemand verwennen met een cadeau dat er écht toe doet? Een cadeau dat een wereld van verschil kan maken? Dat kan.

Tijdens de feestdagen kan je in alle apotheken van Multipharma of op www.multipharma.be een gift van 1 euro (of meer) doen. Hiermee schenk je heel concreet hygiëneproducten aan een persoon in nood. Multipharma zorgt voor het aanleveren van de producten en Dokters van de Wereld zorgt ervoor dat deze terechtkomen bij die mensen die er echt nood aan hebben. Zowel in Vlaanderen, als in Brussel en Wallonië heeft Dokters van de Wereld immers verschillende projecten lopen om kansarmen te helpen. Zo zijn er verschillende zorgcentra en zorgantennes verspreid over het hele land. Met de Medibus, een dokterskabinet op wielen, gaan de zorgverleners ook zelf actief op zoek naar de meest kwetsbare mensen die de weg naar de centra niet vinden. Meer informatie over de Belgische projecten van Dokters van de Wereld kan je hier vinden.

“We zijn opnieuw verheugd om te kunnen rekenen op Multipharma voor deze nieuwe MVO-actie. Hun voortdurende steun is van onschatbare waarde en we zijn dankbaar voor de samenwerking gebaseerd op gedeelde waarden en vertrouwen. Multipharma's betrokkenheid bij onze missie voor toegankelijke gezondheidszorg versterkt onze vastberadenheid om een positieve impact te blijven maken.” Michel Genet - Executive Director - Dokters van de Wereld België.
Met deze concrete actie helpen patiënten bij Multipharma andere, kansarme patiënten. We hopen hiermee de gezondheidszorg een stukje toegankelijker te maken voor de meest kwetsbaren in onze samenleving. We zien dit als een belangrijke taak voor onze apotheekteams en werken hiervoor graag samen met de ervaren teams van Dokters van de Wereld.”, Geert Reyniers, CEO Multipharma

Voor meer informatie over de actie: www.multipharma.be

Mieke Demeulenaere

Head of Communications & PR, Multipharma

Over Dokters van de Wereld

Gezondheidszorg is geen voorrecht, maar een mensenrecht. Als onafhankelijke medische ngo is het de missie van Dokters van de Wereld ervoor te zorgen dat dit recht wordt nageleefd voor mensen die uit de reguliere zorgboot vallen. Dat doen we door medische, sociale en psychische hulp aan te bieden, maar ook door wantoestanden en mensenrechtenschendingen aan het licht te brengen. Zo willen we mee timmeren aan een duurzame sociale verandering. Het hart van onze organisatie bestaat uit leden, vrijwilligers, medewerkers en stagiaires. Daarnaast worden we ook gesteund door een grote groep sympathisanten, donors en partnerorganisaties, waaronder Multipharma, die mee hun schouders onder onze projecten zetten.

Homepage | Dokters van de Wereld

Persberichten in je mailbox

Over Multipharma

Multipharma is de belangrijkste coöperatie in de Belgische apothekerswereld. Als toonaangevende speler in farmaceutische zorgverlening, wil Multipharma de rol van de apotheker in de eerstelijnszorg versterken om zo de gezondheidszorg voor iedereen toegankelijk te maken. Hiervoor rekent Multipharma op haar netwerk van 243 apotheken en de expertise van meer dan 1800 medewerkers. Via een dynamische omnichannel-aanpak en doorgedreven technologische innovaties staan zij in nauw contact met de patiënten. Multipharma beschikt eveneens over een hoogtechnologisch distributiecentrum en 2 innovatieve IMV-centra voor het individueel verpakken van geneesmiddelen op maat van patiënten in woonzorgcentra en andere zorginstellingen.