Multipharma en CHALLENGEx lanceren de Pharma Challenge

Tijdens de coronacrisis is de rol van de apotheker in de eerstelijnszorg meer dan ooit van essentieel belang gebleken. ​ Om het beroep van apotheker in de kijker te zetten en te promoten, is Multipharma een samenwerking aangegaan met de snelgroeiende start-up CHALLENGEx. Samen lanceren ze de eerste editie van de Pharma Challenge. ​ Deze is bedoeld voor apothekers en studenten farmaceutische wetenschappen, zodat zij online hun kennis kunnen testen en met hun collega's kunnen wedijveren. Tegelijkertijd biedt deze challenge Multipharma ook de mogelijkheid om nieuw talent te ontdekken.

Over de Pharma Challenge

De Pharma Challenge is een online wedstrijd voor apothekers en studenten farmaceutische wetenschappen. Deelnemers krijgen de kans om hun farmaceutische expertise te testen, te netwerken met andere professionals en mooie prijzen te winnen.

De eerste fase van de wedstrijd loopt van 7 maart 2022 tot en met 22 april 2022. Inschrijven is gratis en kan tijdens de hele duur van de uitdaging. Waag jouw kans door in 15 minuten zo veel mogelijk vragen te beantwoorden en behoor tot de top 10 in jouw categorie! De 30 finalisten worden vervolgens uitgenodigd voor de Grote Finale op 5 mei 2022, waar een deskundige jury (bestaande uit vertegenwoordigers van de verschillende farmaceutische faculteiten in het land en Multipharma) de prijzen zal toekennen aan de winnaars van de Pharma Challenge. ​ Word je de grote winnaar in jouw categorie en ga je ervandoor met een nieuwe Iphone 13? ​ Daag je vrienden (student) apothekers uit en ga nu naar Pharma Challenge 2022 van Multipharma | Pharma Challenge

We zijn met deze challenge niet aan ons proefstuk toe. Eerder organiseerden we al succesvolle challenges voor o.a. verpleegkundigen en fiscalisten. We hopen met deze challenge een boost te kunnen geven aan het rekruteringsproces bij Multipharma.”, aldus Julien Carlier, Project Manager CHALLENGEx

Onze sector is meer dan ooit in volle verandering. Om de cruciale rol van de apotheker in de eerstelijnszorg te kunnen blijven versterken, zijn we voortdurend op zoek naar gedreven talent met een passie voor farmaceutische zorgverlening. Hierbij hebben we uiteraard oog voor vernieuwende tools die een positief effect kunnen hebben op ons rekruteringsproces;” zegt Geert Reyniers, CEO Multipharma.

Over CHALLENGEx

CHALLENGEx is een snelgroeiende start-up die in 2019 werd opgericht door de founders van OnlySalesJob, Talent4Retail en EDITx. Het bedrijf organiseert online wedstrijden met als doel kwalitatieve en kwantitatieve talentpools van deelnemers te creëren en tegelijkertijd een eerste assessment uit te voeren. Op die manier wil CHALLENGEx rekrutering vergemakkelijken en de employer branding van haar partners versterken.

Home (challengex.eu)

Persberichten in je mailbox

Over Multipharma

Multipharma is de belangrijkste coöperatie in de Belgische apothekerswereld. Als toonaangevende speler in farmaceutische zorgverlening, wil Multipharma de rol van de apotheker in de eerstelijnszorg versterken om zo de gezondheidszorg voor iedereen toegankelijk te maken. Hiervoor rekent Multipharma op haar netwerk van 243 apotheken en de expertise van meer dan 1800 medewerkers. Via een dynamische omnichannel-aanpak en doorgedreven technologische innovaties staan zij in nauw contact met de patiënten. Multipharma beschikt eveneens over een hoogtechnologisch distributiecentrum en 2 innovatieve IMV-centra voor het individueel verpakken van geneesmiddelen op maat van patiënten in woonzorgcentra en andere zorginstellingen.