Het leven zoals het is… bij de buurtapotheker
Multipharma lanceert nationale videocampagne over apothekersberoep
23 september 2024
Dag van de Apotheker – 25 september 2024
Belgen zijn loyaal aan hun apotheker. Een recent iVOX-onderzoek 1 wees uit dat 44% van de Belgen maandelijks een fysieke apotheek bezoekt. Bijna 70% van de apotheekbezoekers zweert zelfs bij één vaste (buurt)apotheek.
In aanloop naar de Dag van de Apotheker (25 september 2024) wil Multipharma – als belangrijkste patiëntencoöperatie in de Belgische apothekerswereld - graag die bijzondere vertrouwensrelatie tussen patiënten én apotheekteams in de kijker zetten.
Via een nationale videocampagne krijgen we een inkijk in het leven van de apothekers bij Multipharma: gezondheidsprofessionals die in hun buurt het verschil maken en dicht bij hun patiënten staan en hun steentje bijdragen om de gezondheidszorg toegankelijk te maken voor iedereen.
Voor heel wat patiënten is de apotheker een belangrijk “gezondheidsklankbord” en de meest laagdrempelige zorgverlener. Dat heeft vooral te maken met de veranderde rol van de apotheker. Het takenpakket van de apotheker omvat immers zo veel meer dan het louter afleveren van geneesmiddelen: griep- en covidvaccinatie, medicatienazicht, diabetes screening, darmkankerpreventie en een afbouwprogramma voor slaapmedicatie zijn enkele van de vele diensten waarvoor patiënten bij hun apotheker terecht kunnen.
Voor de 243 Multipharma-apotheekteams is die dienstverlening aan de patiënt cruciaal. Door haar coöperatief statuut kan de patiëntencoöperatie ten volle inzetten op zorgmaximalisatie. Zo kan Multipharma het grootste deel van haar opbrengsten herinvesteren in de kwaliteit van het advies van haar apotheekteams.
In aanloop naar de Dag van de Apotheker (25 september 2024) wil Multipharma graag de bijzondere vertrouwensrelatie tussen patiënten én apotheekteams in de kijker zetten.
Vanaf 19 september tot 30 oktober loopt er een nationale videocampagne waarbij we een inkijk krijgen in het leven van onze apothekers: gezondheidsprofessionals die in hun buurt het verschil maken en dicht bij hun patiënten staan en hun steentje bijdragen om de gezondheidszorg toegankelijk te maken voor iedereen.
De campagne loopt op Facebook, Instagram, YouTube, op de tv-kanalen AB3, LaUne, Tipik in Wallonië en op het platform VTM GO in Vlaanderen.
Voor de realisatie van deze campagne werkte Multipharma samen met Becoming en Disturb Studio
1 Online onderzoek uitgevoerd door onderzoeksbureau iVOX in opdracht van Multipharma tussen 1 en 12 december 2023 bij 2.000 Belgen, representatief op geslacht, leeftijd, diploma en provincie.