Het leven zoals het is… bij de buurtapotheker

Multipharma lanceert nationale videocampagne over apothekersberoep

Dag van de Apotheker – 25 september 2024

Belgen zijn loyaal aan hun apotheker. Een recent iVOX-onderzoek 1 wees uit dat 44% van de Belgen maandelijks een fysieke apotheek bezoekt. Bijna 70% van de apotheekbezoekers zweert zelfs bij één vaste (buurt)apotheek.

In aanloop naar de Dag van de Apotheker (25 september 2024) wil Multipharma – als belangrijkste patiëntencoöperatie in de Belgische apothekerswereld - graag die bijzondere vertrouwensrelatie tussen patiënten én apotheekteams in de kijker zetten.

Via een nationale videocampagne krijgen we een inkijk in het leven van de apothekers bij Multipharma: gezondheidsprofessionals die in hun buurt het verschil maken en dicht bij hun patiënten staan en hun steentje bijdragen om de gezondheidszorg toegankelijk te maken voor iedereen.

Voor heel wat patiënten is de apotheker een belangrijk “gezondheidsklankbord” en de meest laagdrempelige zorgverlener. Dat heeft vooral te maken met de veranderde rol van de apotheker. Het takenpakket van de apotheker omvat immers zo veel meer dan het louter afleveren van geneesmiddelen: griep- en covidvaccinatie, medicatienazicht, diabetes screening, darmkankerpreventie en een afbouwprogramma voor slaapmedicatie zijn enkele van de vele diensten waarvoor patiënten bij hun apotheker terecht kunnen.

Voor de 243 Multipharma-apotheekteams is die dienstverlening aan de patiënt cruciaal. Door haar coöperatief statuut kan de patiëntencoöperatie ten volle inzetten op zorgmaximalisatie. Zo kan Multipharma het grootste deel van haar opbrengsten herinvesteren in de kwaliteit van het advies van haar apotheekteams.

In aanloop naar de Dag van de Apotheker (25 september 2024) wil Multipharma graag de bijzondere vertrouwensrelatie tussen patiënten én apotheekteams in de kijker zetten.

Vanaf 19 september tot 30 oktober loopt er een nationale videocampagne waarbij we een inkijk krijgen in het leven van onze apothekers: gezondheidsprofessionals die in hun buurt het verschil maken en dicht bij hun patiënten staan en hun steentje bijdragen om de gezondheidszorg toegankelijk te maken voor iedereen.

De campagne loopt op Facebook, Instagram, YouTube, op de tv-kanalen AB3, LaUne, Tipik in Wallonië en op het platform VTM GO in Vlaanderen.

Voor de realisatie van deze campagne werkte Multipharma samen met Becoming en ​ Disturb Studio

 

1Online onderzoek uitgevoerd door onderzoeksbureau iVOX in opdracht van Multipharma tussen 1 en 12 december 2023 bij 2.000 Belgen, representatief op geslacht, leeftijd, diploma en provincie.

 


 



Mieke Demeulenaere

Head of Communications & PR, Multipharma

 

 

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over Multipharma

Multipharma is de belangrijkste coöperatie in de Belgische apothekerswereld. Als toonaangevende speler in farmaceutische zorgverlening, wil Multipharma de rol van de apotheker in de eerstelijnszorg versterken om zo de gezondheidszorg voor iedereen toegankelijk te maken. Hiervoor rekent Multipharma op haar netwerk van 243 apotheken en de expertise van meer dan 1800 medewerkers. Via een dynamische omnichannel-aanpak en doorgedreven technologische innovaties staan zij in nauw contact met de patiënten. Multipharma beschikt eveneens over een hoogtechnologisch distributiecentrum en 2 innovatieve IMV-centra voor het individueel verpakken van geneesmiddelen op maat van patiënten in woonzorgcentra en andere zorginstellingen.

 

Neem contact op met