Het leven zoals het is… bij de buurtapotheker

Multipharma lanceert nationale videocampagne over apothekersberoep

Dag van de Apotheker – 25 september 2024

Belgen zijn loyaal aan hun apotheker. Een recent iVOX-onderzoek 1 wees uit dat 44% van de Belgen maandelijks een fysieke apotheek bezoekt. Bijna 70% van de apotheekbezoekers zweert zelfs bij één vaste (buurt)apotheek.

In aanloop naar de Dag van de Apotheker (25 september 2024) wil Multipharma – als belangrijkste patiëntencoöperatie in de Belgische apothekerswereld - graag die bijzondere vertrouwensrelatie tussen patiënten én apotheekteams in de kijker zetten.

Via een nationale videocampagne krijgen we een inkijk in het leven van de apothekers bij Multipharma: gezondheidsprofessionals die in hun buurt het verschil maken en dicht bij hun patiënten staan en hun steentje bijdragen om de gezondheidszorg toegankelijk te maken voor iedereen.

Voor heel wat patiënten is de apotheker een belangrijk “gezondheidsklankbord” en de meest laagdrempelige zorgverlener. Dat heeft vooral te maken met de veranderde rol van de apotheker. Het takenpakket van de apotheker omvat immers zo veel meer dan het louter afleveren van geneesmiddelen: griep- en covidvaccinatie, medicatienazicht, diabetes screening, darmkankerpreventie en een afbouwprogramma voor slaapmedicatie zijn enkele van de vele diensten waarvoor patiënten bij hun apotheker terecht kunnen.

Voor de 243 Multipharma-apotheekteams is die dienstverlening aan de patiënt cruciaal. Door haar coöperatief statuut kan de patiëntencoöperatie ten volle inzetten op zorgmaximalisatie. Zo kan Multipharma het grootste deel van haar opbrengsten herinvesteren in de kwaliteit van het advies van haar apotheekteams.

In aanloop naar de Dag van de Apotheker (25 september 2024) wil Multipharma graag de bijzondere vertrouwensrelatie tussen patiënten én apotheekteams in de kijker zetten.

Vanaf 19 september tot 30 oktober loopt er een nationale videocampagne waarbij we een inkijk krijgen in het leven van onze apothekers: gezondheidsprofessionals die in hun buurt het verschil maken en dicht bij hun patiënten staan en hun steentje bijdragen om de gezondheidszorg toegankelijk te maken voor iedereen.

De campagne loopt op Facebook, Instagram, YouTube, op de tv-kanalen AB3, LaUne, Tipik in Wallonië en op het platform VTM GO in Vlaanderen.

Voor de realisatie van deze campagne werkte Multipharma samen met Becoming en ​ Disturb Studio

 

1Online onderzoek uitgevoerd door onderzoeksbureau iVOX in opdracht van Multipharma tussen 1 en 12 december 2023 bij 2.000 Belgen, representatief op geslacht, leeftijd, diploma en provincie.

 


 



Mieke Demeulenaere

Head of Communications & PR, Multipharma

 

 

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over Multipharma


Multipharma maakt farmaceutische zorg toegankelijk voor iedereen. Als één van de belangrijkste coöperaties in de Belgische apothekerswereld zorgen we elke dag voor 1,3 miljoen patiënten. Met meer dan 320 apotheken, 2 distributiecentra en 2 innovatieve centra die geneesmiddelen verpakken per innamemoment op maat van de patiënt, leveren we niet alleen geneesmiddelen, maar bouwen we aan de toekomst en vernieuwing van de farmaceutische zorg. Niet alleen in de apotheek, maar ook buiten de apotheekmuren wordt fors geïnvesteerd in technologische innovaties die het afleveren van medicatie vereenvoudigen, zodat onze apothekers meer tijd hebben voor persoonlijk advies en specifieke zorgtaken. Of het nu via onze activiteiten in de apotheek is of via onze diensten aan woonzorgcentra en andere zorginstellingen, ons doel blijft hetzelfde: de gezondheid van onze patiënten centraal zetten. En dat met de steun van meer dan 2200 toegewijde medewerkers. 

 

Neem contact op met