Doe eens een douche cadeau

en help mensen in nood samen met Dokters van de Wereld en Multipharma

Multipharma is al vele jaren solidair met Dokters van de Wereld en dat is niet toevallig, want samen delen we dezelfde missie: gezondheidszorg toegankelijk maken voor iedereen.

Via allerlei acties en projecten proberen we mee het verschil te maken voor de meest kwetsbaren.

Tijdens de feestperiode willen we te midden van de drukte van kerstetentjes, gezellige momenten met familie en vrienden en lijstjes met originele cadeaus ook even stilstaan bij hen die het moeilijk hebben en die geen toegang hebben tot de meest essentiële zaken zoals een dak boven het hoofd, een bed, een douche. ​

Daarom organiseert Multipharma samen met Dokters van de Wereld een speciale solidariteitsactie, waarbij patiënten andere patiënten kunnen helpen. Tijdens de eindejaarsperiode kan je in alle apotheken van Multipharma en op ​ www.multipharma.be een gift doen van 1 euro. Hiermee schenk je heel concreet een douchebeurt of hygiëneproducten aan een persoon in nood. Dokters van de Wereld werkt hiervoor samen met DoucheFLUX – Armen aan het woord, burgers in de weer

1 euro voor een douchebeurt

Eindejaarsperiode = cadeaulijstjes. Sommigen zijn al maanden van tevoren in de weer om het ultieme eindejaarscadeau uit te zoeken voor hun geliefden. Voor anderen is dan weer een stressvolle last minute zoektocht om het juiste cadeau te vinden. Die cadeaus worden in het beste geval gekoesterd door de ontvangers. In het slechtste geval vinden ze heel snel hun weg naar een tweedehandssite.

Wil je dit jaar iemand verwennen met een cadeau dat er écht toe doet? Een cadeau dat een wereld van verschil kan maken? Dat kan.

Tijdens de feestdagen kan je in alle apotheken van Multipharma of op www.multipharma.be een gift van 1 euro doen. Hiermee schenk je heel concreet een douchebeurt of hygiëneproducten aan een persoon in nood. Dokters van de Wereld werkt hiervoor samen met DoucheFLUX – Armen aan het woord, burgers in de weer

“We zijn erg blij dat we voor deze impactvolle actie opnieuw op Multipharma kunnen rekenen. De samenwerking met Multipharma is echt belangrijk voor ons, omdat het gebaseerd is op vertrouwen en vooral op gemeenschappelijke waarden.” Michel Genet - Executive Director - Dokters van de Wereld België.
Met deze concrete actie waarbij patiënten andere patiënten helpen, hopen we om de gezondheidszorg een stukje toegankelijker te maken voor de meest kwetsbaren in onze samenleving. We zien dit als een belangrijke taak voor onze apotheekteams en werken hiervoor graag samen met de ervaren teams van Dokters van de Wereld.”, Geert Reyniers, CEO Multipharma.

Voor meer informatie over de actie: www.multipharma.be

Over Dokters van de Wereld

Gezondheidszorg is geen voorrecht, maar een mensenrecht. Als onafhankelijke medische ngo is het de missie van Dokters van de Wereld ervoor te zorgen dat dit recht wordt nageleefd voor mensen die uit de reguliere zorgboot vallen. Dat doen we door medische, sociale en psychische hulp aan te bieden, maar ook door wantoestanden en mensenrechtenschendingen aan het licht te brengen. Zo willen we mee timmeren aan een duurzame sociale verandering. Het hart van onze organisatie bestaat uit leden, vrijwilligers, medewerkers en stagiaires. Daarnaast worden we ook gesteund door een grote groep sympathisanten, donors en partnerorganisaties, waaronder Multipharma, die mee hun schouders onder onze projecten zetten.

Homepage | Dokters van de Wereld

Mieke Demeulenaere

Head of Communications & PR, Multipharma

Persberichten in je mailbox

Over Multipharma

Multipharma is de belangrijkste coöperatie in de Belgische apothekerswereld. Als toonaangevende speler in farmaceutische zorgverlening, wil Multipharma de rol van de apotheker in de eerstelijnszorg versterken om zo de gezondheidszorg voor iedereen toegankelijk te maken. Hiervoor rekent Multipharma op haar netwerk van 243 apotheken en de expertise van meer dan 1800 medewerkers. Via een dynamische omnichannel-aanpak en doorgedreven technologische innovaties staan zij in nauw contact met de patiënten. Multipharma beschikt eveneens over een hoogtechnologisch distributiecentrum en 2 innovatieve IMV-centra voor het individueel verpakken van geneesmiddelen op maat van patiënten in woonzorgcentra en andere zorginstellingen.